28/6

Idag var det jättestressigt och svettigt på jobbet. Jobbade tillsammans med 2 andra tjejer. Först var de trevliga, sen så började jag att hata dem. Jag är ju ny och ovan med allt. Jag frågade mycket och tycker att jag har lärt mig mycket idag. Men glädjen fanns inte riktigt där. 
 
De klagade på mig hela tiden. Antingen att jag var för långsam/noggrann eller att jag glömde saker. Det finns begränsat med tid för varje flyg och vi städare får inte vara orsaken till att ett flyg blir delayed, samtidigt så får vi inte lämna saker ostädade för då kan de klaga på vår service. Jag kan inte rutinerna utantill och det tar tid, men det verkade inte som mina lagkompisar förstod det.
 
Jag tycker faktiskt jag var riktig duktig ändå idag! Vi bär påsar med städitillbehören till flygen och idag när jag skulle fylla på toalettpapper, så fanns det inte med i det vad vi hade tagit med oss. Och då får JAG skulden eftersom jag tydligen borde ha vetat att det är mitt ansvar att kolla det, då jag bar påsen. Blev riktigt sur inombords. Hur fan skulle jag veta det? Jag har bara jobbat i tre dagar. 
 
Sen klagar de på att jag inte är lika rask och inte har rutinerna(snabbheten+ att jag måste fråga om tex olika städningsklasser, var wasten ligger osv). Sen skylle de på att det är min upplärares fel för att jag inte kan allt och för han inte har lärt mig allt. Och det är inte hans fel! Han är bäst i världen, pedagogisk, engagerad, rättvis, sträng men hur snäll som helst. Men precis som han sa till mig så tar det tid att komma in i det, och att det är hur okej som helst. Även fast det inte känns så just nu för mina lagkompisar.
 
Jobbet är fysiskt ansträngande, hektiskt och kan förekomma farliga moment. Du måste vara observant, snabb och noggrann. Det är som pulshöjande intervallträning på typ 15 min x 10 med typ pauser på 5-20 min. Mitt hår är smutsigt och flottigt igen. Tydligen måste jag tvätta det varannan dag nu, då jag jobbar. Tidigare kunde det går 4 dagar.. Men ja, precis som när man tränar så blir håret så. I alla fall för oss tjejer.
 
Jag tror definitivt att jag kommer att förbättra min kondition. Tankar på att ha träningskort på gym har jag slopat. Det behöver jag inte. Istället tänker jag styrketräna hemma. Det vore en god idé att investera i 2-3 PT-timmar för att lära mig styrketräningstekniker och hur man bör bära tunga saker. På jobbet bär jag tunga påsar(med tex tidningar) från höjden, uppför och nerför trappor, lyfter dessa för att i sidles slänga innehållet. Bär också dammsugare upp och ner, fram och tillbaka hela dagen. Så jag måste bli stark i rygg, axlar och armar för att inte dra på mig skador.
 
Tror jag fick en sträckning i vänster arm idag. Mina lagkompisar verkar inte ha förståelse för mig och jag hoppas jag inte måste jobba med dem imorgon igen. Men tyvärr är det ganska hög sannolikhet att min önskan inte går i uppfyllelse.
 
Till råga på allt detta var jag lite naiv, trött och förvirrad när jag skulle hem från jobbet idag. Tänkte att jag skulle prova en ny buss, men fick reda på att den inte går till Jessheim busstation utan endast till Gardermoen. Blev tankspridd och glömde gå av där, så jag fick gå av 2 hållplatser senare för att sedan vara tvungen att vänta på bussen i EN HEL TIMME. Drygt som fan! Skulle varit hemma 22.40 men kom inte hem förrän 00.00. 
 
Och det var min dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback