funderingar och senaste gjorda aktiviteter

- jag tror jag har gått ner 2 kg sen jag flyttade till Norge
- det är ingen idé att ha nagellack på sig då man jobbar. lacket skalar av sig direkt. synd.
- min rumskompis stal min 200 g mjölkchoklad som jag köpte igår. åt halva och la den i skåpet. hittade den inte idag. hittade omslaget i papperskorgen. frågade henne om det, hon sa att hon inte sett den. frågade andra rumskompisen, hon nekade också men sa att hon första var djävulskt sugen på choklad och att hon kanske borde ha frågat. rumskompisen som hade tagit den var totalt oberörd och bad inte ens om ursäkt eller reagerade överhuvudtaget. jävligt idiotiskt. hatar när folk ljuger för mig och när de tar en saker och är oärliga. sånt vinner inga pluspoäng eller charmpoäng hos mig. hatar henne nu, för att hon är så dum.
- jobbat igår från 07-12.30. jättehärligt att få sen vara ledig hela dagen.
- jobbat med en jättesnäll tjej de två senaste dagarna. har trivts tusen gånger bättre än förut. älskar henne nu haha, jämfört med de andra loser:sarna
- har fixat permanent ID-kort på flygplatsen idag. känns bra, även fast jag ser ut som 7 år. nu slipper jag allt krångel, och kan köra bil, och gå till jobbet själv utan eskort/följeslagare haha.
- funderat på om jag kommer stå ut att vara här och jobba i ett år. det känns lite motigt i stunder.
- försökt för första gången överföra en internationell betalning med IBAN och BIC koder/nummer och tjohejsan. hyran skulle betalas och allt.
- skypat lite både igår och idag.
- bytt lakan, örngott och påslakan. finns inget härligare än att sova i fräscha sängkläder.
- städat mitt rum
- diskat
- gjort en uppdatering på min ekonomiska status/budget. det är tight, men ser bra ut. har snålat ganska mycket och knappt köpt någonting här. 6 veckor till innan jag får min första lön.
- längtar tills jag får komma hem till karlstad. bokade bussbiljett. åker torsdag, kommer hem söndag. 
- blogg.se har gjort någon förändring på sidan, så nu fattar jag inte hur man laddar upp bilder. det går inte. blir så irriterad. så jävla tråkigt utan bilder. 
- borde baka något, och bli lite mer omtyckt och befriended med mina room-mates. men det lär dröja en stund, innan jag bakar alltså. och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback