Långt inlägg om lite om allt.

Idag var en kul dag på jobbet, mycket bättre än igår. Mycket information och smågrejer som man måste lära sig. Fick lära oss hur man ska putsa fönster på flygplan och bära någonslags säkerhetsssele. På arbetet så hann vi också med 4 flyg. Är faktiskt ganska schysst jobb, känner mig så bra bemött av mina arbetskamrater. När jag satt och väntade på bussen hem, så hälsade en tjej från jobbet på mig. Det hör till saken att vi bara träffats en enda gång. Vet inte, jag tycker bara man känner sig "sedd" på jobbet, vilket gör att det känns bra och man känner sig uppskattad.

 

Jag lär mig också nya norska ord hela tiden. Som tepper (filtar), søppel (skräp), pleier (brukar), bruker (använder), flaks (tur), unnskylde (ursäkta), fortelle (berätta), rygger (backa), trenger (behöver) osv. Har världens bästa arbetsledare/upplärningscoach. Han är så skön och passionerad i det han gör. Han säger åt oss att inte vara rädd för att fråga, att säga ifrån, att stå på oss för att vi är nybörjare och behöver mer tid. Han pratar lite konstig norska, sådär svamligt som vissa gör, svårare att förstå när han förklarar grejer. Jobbtimmarna går rätt fort, även fast jag tycker det går långsamt i perioder. Fick höra idag att det finns möjlighet att jobba extra som koordinator, när man har jobbat här ett tag. Hur coolt vore inte det??!! En koordinator är typ sån som alla vänder sig till och rapporterar massa grejen via walkie-talkies.

Som en cool chefsposition. Häftigt! Skulle vara kul att hamna där om ett halvår. Kul att man har möjligheten att jobba sig uppåt.

 

Igår tänkte jag hur jag skulle klara av att jobba här i ett år, om jag skulle kunna klara av det eller inte. Men idag,kändes allt positivt. Förutom på morgonen när jag gick upp, ville inte till jobbet. Är inte van att gå upp så tidigt. Gick upp 06.30. Men jag la mig rätt tidigt inatt, så jag var piggare idag än igår. Allt känns faktiskt bra. Jag ser fram emot att lära mig saker och bygga en fin vardag här.

 

Det bästa jag vet är när jag kommer hem efter arbetet till min fina lägenhet. Jag blir så glad när jag kommer hem och allt är så mysigt och fint. Idag kände jag mig så tacksam och glad över hur fint jag har det. Hur knäppt det känts att planerat detta i 2-3 år, och nu så befinner jag mig här. I det absolut ideala jobb/boende-scenariot at the moment. Det känns för bra för att vara sant i stunder. Jag har det riktigt bra.

 

Idag lagade jag också middag helt själv! Det tog 40 min, och blev faktiskt himla bra. Stek lax med potatis och grönsaker. Diskade och sen så tvättade jag håret och duschade. Tiden går rätt snabbt efter arbetet, jag hinner inte med mycket. Filmen, matplaneringsschemat, måla naglarna hinner jag inte. Men jag gör ju så mycket annat. Jag har inte gjort i ordning lunch till imorgon, får se vad jag slänger ihop. Känns drygt att behöva laga "riktigt" mat 2 gånger om dagen. Tar sån tid. Frukost och mellanmål räknas inte, för det tar högst 15 min.

 

Min facebook håller fortfarande på och jävlas med mig. Har skickat en rapport till dem. Skulle anmäla på fb också att mitt konto är hackat/utsatt för virus, så klickar jag mig fram och grejer, byter lösenord osv. och sen helt plötsligt så kommer jag till typ ngn slags error, där det står att servern har stängt ner sidan. WTF? Jag tänker undvika använda den här internetet ett tag. Bytte till och med lösenord på hotmail, och så segar den och bara håller på och drygar. Läskigt, sånt har inte hänt mig förut.

 

Jag har tänkt att börja träna igen, men vi får se hur det blir med det. Jag vill inte binda upp mig på 12 månader. Jag vet inte om jag kommer "komma igång" igen, och då känns det väldigt dumt att betala för det. Det finns några gym/träningscenter i närheten. Elixia och Spenst, har jag funderat på. Båda ligger i Jessheim, så det är bra att det är så nära. Får väl köpa något prova-på-pass/drop-in grejs. Men jag tror inte jag kommer börja träna där. Är nog billigast ifall jag köper en yogamatta, hantlar och en stor spegel och tränar hemma till youtubevideos och dylikt. I alla fall de första månaderna, tills jag ser hur det går osv. Det tror jag blir bäst. På tal om Jessheim borde jag dra till storcentret snart, och kika in läget. Men, det är nog lika bra att jag inte gör. Så jag inte slösar pengar i onödan. Håller nog bättre i pengarna ifall jag inte åker till butiker och sånt. Har inte slösat så mycket förutom det nödvändiga, och det känns bra. Jag får inte lön förrän 15 augusti, så det är ett tag tills dess.

 

En annan sak jag måste ta reda på är ifall vi på jobbet får friskvårdförmåner. Det är en självklarhet att man bör utnyttja sina rättigheter ifall det är möjligt. Det vore supernajs om Sodexo kunde bekosta gymkort/massage ett par gånger. Vet att man får typ 100 kr rabatt på Spenst (och även Elixia tror jag), men man måste binda upp sig i ett år, och det känner jag inte för.

 

Sedan måste jag skaffa rullgardin, eller bara gardin överhuvudtaget. Jag blir så vansinnig över allt ljus. Det går inte att beskriva mitt hat för mitt stora ljusa fönster som inte ens går att täckas med lakan eller dylikt. Jag kan inte sova när det är så ljust. Tyvärr lär det dröja 10-14 dagar innan jag fixar det.

Ska lägga mig nu. Borde ha lagt mig för 1,5h sen. Nåväl. Godnatt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback